Els treballadors de Menorquina en vaga

8 05 2008

Després d’una negociació infructuosa entre empresa i treballadors, el comitè d’empresa (on és majoritari el sindicat UGT), ha convocat aturades intermitents de dues hores a cada torn de treball a partir d’avui.

Els treballadors reivindiquen tot un seguit de millores laborals, i alguna petita millora salarial. Aquestes demandes fa anys que estan a l’espera d’una resposta per part de la direcció de l’empresa

La fàbrica de gelats Menorquina a Palau-Solità i Plegamans forma part del grup Kalise-Menorquina, el propietari majoritari del qual és l’industrial canari Don Delfín Suárez.

La fàbrica de gelats Menorquina és una de les més antigues de Palau-Solità i Plegamans, i va iniciar la seva activitat amb l’antiga marca de gelats Marisa. En l’actualitat hi treballen al voltant de 450 persones, moltes de les quals, residents a Palau.

L’empresa està fent importants inversions encaminades a obtenir millores en la productivitat i la qualitat dels seus productes. Per exemple, l’encaixat (ficar els gelats dins les caixes per a la seva distribucíó als punts de venda), que abans es feia de forma manual , ara s’ha robotitzat.

La pujada de les matèries primeres alimentàries i la baixada del consum arreu d’Europa motivada per l’actual crisi econòmica , fan pensar en una situació difícil per a l’empresa.

En aquest context, una de les pujades més importants en els costos de l’empresa ha estat la del subministrament d’aigua. Menorquina és el principal consumidor d’aigua de Palau-Solità i Plegamans.

L’actual equip de govern municipal va decidir aquesta pujada del preu de l’aigua per a usos industrials el passat mes d’octubre del 2007.

Aparentment, la seva intenció, era repercutir la pujada global en el suministrament de l’aigua a les empreses de Palau, evitant que els usuaris particulars notessim cap pujada en els nostres rebuts. En definitiva, que volien que pagués Don Delfín Suárez, que no vota a Palau. El problema, és que si paga Don Delfín, també la paguen tots els treballadors de Menorquina.

En una situació econòmica com la d’enguany, posar en perill els llocs de treball dels nostres veïns i veïnes, no sembla una mesura massa encertada.


Accions

Informació

22 respostes

8 05 2008
Max Estrella

(al Sr. Albert Font)

Mente privilegiada!

8 05 2008
eldimonidelapedrallarga

Segons el sindicat UGT de Catalunya, el primer dia de convocatòria de vaga el seguiment ha estat del 98% dels treballadors del torn de matí.

http://www.ugt.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=909&Itemid=1

9 05 2008
Joan

Sóu capaços d’escriure una notícia sense donar-li la culpa dels mals del món a l’actual Govern del poble?

L’intent de relacionar els problemes dels treballadors de la Menorquina amb el preu de l’aigua és una manipulació informativa de primer ordre, i no s’aguanta per enlloc.

Al polígon hi ha altres empreses que gasten l’aigua al mateix preu i no tenen tants problemes, i del mateix sector.

És cert que el sector està patint una baixada important, i aquest és el principal problema.

El preu de l’aigua al nostre municipi, igual que a la resta de Catalunya és extremadament baix comparat amb altres llocs d’Espanya, i no diguem d’Europa.

L’aigua és un bé cada vegada més escàs, i ens haurem de preparar per pagar-lo molt més car en els propers anys.

És del tot irresponsable i demagògic entrar a la crítica fàcil de les pujades dels preus de l’aigua, quan serà inevitable que, sigui qui sigui el qui governi, en faci pujades importants, començant per aquells que fan negoci amb ella.

9 05 2008
David Abascal

Hola Joan:

Aquesta notícia no dona les culpes a l’Ajuntament actual de la crisi de Menorquina.

Però, sí que destaca el fet que amb la nova tarifa de l’aigua s’han pres decisions no massa encertades, que no ajuden precisament a millorar la situació.

Com be dius, l’aigua és encare molt més barata del que hauria de ser. Per contra, t’equivoques al dir que a Catalunya (i en particular a la Regió de Barcelona) és barata per comparació a la resta d’Espanya, ans al contrari.

Si s’hagués volgut pujar la taxa de l’aigua simplement per apropar-la al seu cost real (que inclou el sanejament, les obres d’infraestructures hidràuliques, etc…), l’haguéssiu apujat per a tothom.

El que és una irresponsabilitat, és fer promeses demagògiques com ara “nosaltres no apujarem els impostos”, i després, per poder-les fer realitat, perjudicar una empresa tant important per a Palau com Menorquina. I encare més en el context de crisi econòmica que vivim, que ja es preveia l’octubre del 2007. Recordo que el propi Sr. Font escampava a tort i dret en aquell moment el fantasma de la crisi.

El que sí que és injust, és atribuir al Sr. Albert Font l’elaboració de les noves taxes. Fins i tot és possible que no se li acudís de pensar en les possibles repercussions.

Em crec més aviat que vas ser tu, Joan, qui va quadrar els números. Això sí, la directriu que et van donar devia ser clara: “Els nostres electors no han de notar la pujada”.

Això sí que és una irresponsabilitat. I la vaga, potser, també.

9 05 2008
lapublilleta

David per la manera de defensar a tort i dret l’antic govern del poble sense mida ni en molts casos informaciò veritable, francament fa mal pensar, sembla que t’hi vagi la vida, que ells estiguin rabiuts pe haver perdut el poder, ho puc entendre, però tú que hi tens a guanyar ó perdre? La quantitat de mentides i deformacions de les coses que s’escampen en aquest bloc, apart dels escrits que fas a les revistes,es penòs. Faltes a la veritat i si no diguem que han fet i perquè no han fet els equipaments necessàris en tots aquets anys, ets capaç?

9 05 2008
Jordi Oliver

¿L`aigua qui la te que pagar qui fa negoci?¿ o qui nomes vol rentarse la cara?

10 05 2008
Joan

Com ja he dit, penso que és en excés malintencionat i rebuscat relacionar la pujada de l’impost de l’aigua industrial amb els problemes de Menorquina. Sobretot quan al costat tenim la Frigo, del mateix sector, pagant l’aigua al mateix preu, sense els mateixos problemes.

Aquí és on discrepo de plè amb la crítica constant que feu cap a l’actual Govern per qualsevol tema, repeteixo QUALSEVOL. A tot hi trobeu la manera d’esquitxar el govern actual.

De veritat, penso que això us fa perdre molta credibilitat en quan a tot el que dieu, perquè sembla que l’objectiu sigui “a veure què dic avui per criticar els del govern”.

T’agraeixo que m’atribueixis tot el mèrit dels números de les ordenances, però en el cas concret de les de l’aigua, sàpigues que els prepara la concessionària del servei, en aquest cas CASSA. És cert que tant el regidor Font com jo vam treballar amb ells, però els càlculs per “quadrar” els números ho van fer ells en aquest cas.

Si vols podem debatre sobre la conveniència o no de fer pagar l’aigua més cara als que fan negoci amb ella, o als que l’utilitzen de manera personal, però d’aquí a insinuar que això pot tenir relació amb les vagues a Menorquina, hi ha un bon tros. Només cal llegir la notícia d’UGT, on el tema del preu de l’aigua no surt per enlloc, perquè és que no hi té res a veure en absolut.

Salut!

10 05 2008
lapublilleta

Voler culpar de la vaga al consistori actual es una paranoia a la que ens té acostumats en David Abascal i relacionarla amb el tema de l’aigua es subrrealista.

10 05 2008
David Abascal

Ningú ha culpat a l’actual consistori de la vaga de Menorquina.

Aquesta vaga no te cap relació amb el preu de l’aigua ni amb l’actual govern municipal.

De fet, el que he dit és que la vaga és tan poc oportuna com la pujada del preu de l’aigua.

Els paranoics sou els que veieu en tot el que dic coses que no hi són.

La pujada del preu de l’aigua pels dos grans consumidors de Palau, Frigo i Menorquina, ha estat una decisió molt desencertada. En especial, perquè quan la vau decidir ja li veiem les orelles al llop (la crisi econòmica).

Menorquina és una empresa clau del teixit industrial de Palau. És molt important per a moltes famílies d’aquest poble. I amb això no es pot jugar.

Evidentment, no és el mateix l’aigua consumida per a usos recreatius (piscines, jardins, esports …) que l’aigua consumida per a guanyar-se la vida (un ús productiu). Sinó, dieu-li als pagesos del Canal d’Urgell, del Segarra-Garrigues, o de les terres de l’Ebre.

10 05 2008
David Abascal

Pubilleta,

No recordo en quins escrits he defensat el govern anterior. Fes-me memòria, si us plau.

He criticat molt el nou govern, i el seguiré criticant perquè no m’agrada gens: Pel seu tarannà, per les persones que el composen (i l’experiència que hem tingut amb ells en governs anteriors), per l’estil de la seva campanya plena de mentides i mitges veritats, per la manera com s’han enfilat al poder ignorant la majoria dels electors (després de criticar-ho a bastament en el cas del tripartit de la Generalitat).

El Dimoni ens ha promès (en un comentari al Sr. Albert Canudas) que ens farà memòria de totes les coses que l’anterior equip de govern “no” ha fet els darrers dotze anys.

“Els sociatas no han fet res en 12 anys de govern”: Aquesta és una mentida encare més gran que els 3M€ “desapareguts”.

Les coses que han fet la Teresa Padrós i els seus equips de govern, les valorem sobretot els palauencs que, ja en edat de raó, ens vam trobar amb l’herència convergent l’any 1995.

10 05 2008
lapublilleta

David no et preocupis que et diré on i quan han sortit escrits teus perqué veig que la teva memoria deu ser molt curta.

De mentides i mitges veritats en 12 anys serien dificils d’enumerar, i no entraré en questions financeres perqué entrariem en un terreny delicat i llógicament quan les persones estan encegades, no hi veuen més enllà. No val la pena.

Comparar el que era el poble fa més de 12 anys, amb quatre gats, a el que és ara amb més del doble de gent, nomès es pot fer veient que els serveis son els mateixos no n’hi ha cap de nou, llevat del nou pabelló (vaja bunyol) i la pena del escorxador (que més val no parlar.ne de com el van deixar), m’en pots dir d’altres? Perqué els pisos i els carrers on hi han els pisos els fan els constructors. Explique’m donç si pots que més.

En quan al tema dels pactes, els socialistes van intentar pactar amb tot.hom inclòs CIU, donaven fins i tot l’alcaldía nomès amb el compromís de tirar endevant el POUM, fins i tot minuts abans de l’investidura trucaben al del PP per veure si el podien convencer. Es una veritat com un temple i hi han testimonis.

Bé no vull continuar es una pérdua de temps quan nomès es veu el que es vol veure.

10 05 2008
David Abascal

Pubilleta,

Un pacte entre PSC i CiU no hagués estat tan malament, ja que aleshores sí que representaria una majoria real de palauencs.

Els comentaris del Sr. Jordi Olivé en aquest blog expliquen per sí sols perquè aquest pacte no és possible.

Respecte els meus escrits, encare no n’he trobat cap en el que defensi a algú en particular.

L’any 1995 ja no érem 4 gats Pubilleta.

El poble dels 4 gats ja s’havia acabat molt abans.

11 05 2008
lapublilleta

Donç si recordes bé l’any 1995 no arribavem al 6000 i per si no ho recordes, en a les eleccions munipals va guanyar CIU i es va quedar a pocs vots de la majoría, però ves per ón hi va haver pactes entre el PSC(PSOE), UPM, etc. i CIU no va governar, llavors q

11 05 2008
lapublilleta

llavors quan això passa es democracia igual que a la Generalitat, i quan es fa aqui a Palau es “robar.li el govern” als altres.
Francament us ho haurieu de fer mirar.

No es preocupis David que ja et donaré detalls dels teus escrits, ara estic cansada he fet una bona caminada avui.

11 05 2008
David Abascal

Es clar que recordo l’any 1995, i també el 1991.

Em fa l’efecte, Pubilleta, que hauríem de seguir aquesta conversa en un altre espai, per que tot això ja no te res a veure amb la conveniència o no de les pujades en el rebut de l’aigua. A més a més, ens estem ficant en un terreny més personal que no crec que interessi a ningú.

12 05 2008
lapublilleta

No, es ben veritat que els temes personals no interessen a ningú, però es que la teva defensa aferrissada a qui no ens ha donat res, més al contrari et podria donar dades del que han cobrat i no era legal i ara venen els problemes (impostos, reparcelacions il.legals, i d’altres, etc.) i això si que ha perjudicat a molta gent del poble que per això els va posar tantes denúncies. Bé es molt llarg i ens entretindriem massa. I malgrat que et pesi, estem vivint amb els equipaments que va fer fa tants anys el govern de CIU i això es un fet que no pots contestar.

12 05 2008
David Abascal

Pubilleta, aquest matí t’he enviat un e-mail a la teva bústia personal de yahoo. Mira-te’l, dona.

12 05 2008
lapublilleta

David Abascal començo: setembre 2007, octubre 2007 a l’Informatiu; febrer 2008 i abril 2008 a l’Alzina. Nomès a tall d’exemple, no he buscat gaire.

Apa a veure si menjem cues de pansa!

12 05 2008
lapublilleta

Es que no tinc cap adreça de yahoo.

13 05 2008
latempleradelcastell

Max Estrella, i tant que sí! Tenim una ment privilegiada al poble, el Sr. Albert Font. Un gran Senyor i Polític amb qui és tot un honor tindre’l com a Regidor.
Si alguna vegada té l’oportunitat de parlar amb ell, no ho dubti i parli, jo he tingut la sort de fer-ho alguna vegada i cregui’m, no només és un Polític de cap a peus, sinó que és una persona amb qui el poble no pot deixar de comptar.
Vostè també és una ment privilegiada amb qui podría mantindre una conversa coherent amb el Sr. Albert Font? Perquè no explica el seu abreviat comentari? O és que potser no té cap argument?

13 05 2008
L'exorcista

La veritat sr. David no entenc la seva defensa a capa i espasa del anterior equip de govern, com l’assetjament a que vol sotmetre al actual, s’el veu molt rencorós, miri més enllá dels seus ulls, si no hauré de pensar que al no “Regnar ” la senyora Padrós vosté hi ha perdut molt més que unes eleccions, en fí aixó e´s el que en trec dels seus comentaris, al cap i a la fí, jo sóc de Palau i crec que convenía un canvi a Palau-solità i Plegamans

5 06 2008
jauja

sr exorcista, perquè convenia el canvi? per poassar un any sense fotre ni cop, perquè aquest equip de govern entre el PP i ERC amanits per CiU no han fet ni brot. Han paral·litzat tot el que havia en marxa, han amagat tres milions d’euros tot dient que no havia diners i han presentat un programa electoral qualifican-lo de “pla” d’actuacció que no recull ni una data ni una dada. Digui’m vostè que és això. Els altres no feien gaire, però feien de tant en tant. Aquests no foten ni brot, perdò diuen mentides… i sinó mireu els dotze mesos que porten visquen amb els seus càrrecs de confianza ben engrasats.

Deixa un comentari