El regidor Ivan Costa també menteix, publicant dades falses.

19 03 2009

estadistica-falsa-ivan-costa-1

Estadística falsificada publicada pel regidor Ivan Costa a diferents mitjans: Al seu bloc personal, al Palau Informatiu, a Ràdio Sabadell ...

El nostre regidor de residus -així el va anomenar l’alcaldessa en un ple municipal- també menteix.

En aquest cas es tracta de la publicació d’una estadística sobre la recollida selectiva d’escombraries al nostre municipi, en la que ens dona dades falses sobre l’evolució del reciclatge de residus a Palau-solità i Plegamans al llarg dels darrers tres anys.

Aquesta mentida la va escampar primer al seu bloc personal, després a Ràdio Sabadell (i possiblement també en  altres mitjans comarcals), i en acabat a una de les pàgines de publicitat pagades per CiU a la revista  Palau Informatiu del mes de març.

Afortunadament, en aquest cas no cal fer gaires indagacions: Tan el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental, com l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ofereixen en línia les dades oficials de la recollida selectiva de tots i cadascun dels municipis de la comarca i del país.

Així doncs, fixant-nos en les dades del CGRVO -que a més a més, podeu comprovar que coincideixen plenament amb les que ofereix l’ARC- podem obtenir la següent estadística, que us poso en un format semblant al del Sr. Ivan Costa perquè us sigui més fàcil de comparar:

estadistica-real-consorci-de-residus-del-valles

Estadística feta a partir de les dades reals publicades pel CGRVO.

Així doncs, podeu verificar que és mentida que l’any 2006 i 2007 els palauencs haguem reciclat menys d’un 20% de la nostra brossa: L’any 2007 els palauencs ja vam reciclar vora un 40% de les nostres escombraries.

Com també és mentida que l’any 2008 haguem reciclat més d’un 70% dels residus: Amb les dades oficials a la mà, es constata que tan sols vam arribar a reciclar una mica més del 40% (gairebé com l’any 2007) i amb l’agreujant, que si bé va augmentar la recollida de la fracció orgànica, el cert és que va disminuir la porció dels altres residus que podem reciclar (paper, vidre, envasos, i deixalleria), interrompent l’avenç en el reciclatge que es venia constatant des de l’any 2003.

Si voleu consultar les nostres fonts en línia, podeu clicar els següents vincles:

D’on surten, aleshores, les dades del senyor regidor de residus? Doncs per desgràcia, podríem dir que expressen més aviat els seus desitjos -que tots compartim- que no pas la realitat.

Si volem avençar en la millora del medi ambient, el triomfalisme infantil del nostre regidor és un obstacle molt important, perquè assumir la realitat tal com és, és el primer pas per a fer-la canviar.

El nostre regidor de residus, recolzat pel seu entorn polític, s’entesta a mantenir que el sistema de recollida d’escombraries que ens han imposat és immillorable, i no admet cap canvi possible. Al damunt, per justificar-se, es recolza en informació estadística falsificada, és a dir, ens menteix. Com voleu que ens el creiem d’ara endavant?

Us ofereixo tan sols un parell d’imatges d’ahir mateix al vespre del contingut d’un contenidor comunitari d’orgànica (un bujol), i d’una bateria de contenidors de selectiva. Aquestes fotos il·lustren millor que qualsevol estadística la realitat que estem vivim els palauencs gràcies a la gestió del nostre govern repartit.

aixo-es-organica

Això és orgànica? No només la quantitat és important per la millora del medi ambient. Quina mena de compost sortirà del contingut d'aquest "bujol"?. Què fan aquests "bujols" comunitaris tot el dia al carrer i sense tancar?

aixo-es-reciclatge

Això és reciclatge? Ens acabem acostumant a tot, fins i tot a tenir el carrer ple de merda i amb més contenidors que mai. Però, això és el que volem pel nostre poble?


Accions

Informació

20 respostes

19 03 2009
David Abascal

Ara mateix no sé si estic més empipat per tot el seguit de cagades que estan fent o pel fet què em vulguin prendre el pèl d’aquesta manera.

19 03 2009
fart

però…. us estranya?????
sincerament, a mi gens ni mica.
a palau tot és bonic, tot va bé. no tenim ni crisi. mercelicia al pais de les meravelles.

19 03 2009
JOAN

Jo vaig assistir a una reunió convocada per explicar el sistema de residus a les AAVV i ens van mostrar aquestes estadísitques i la veritat és que em van cridar l’atenció en quan a lo maravellós que ho pintàven .Ara entenc perquè em va crear suspicàcies. No si ara resulta que tot és de color de rosa però ells continuen apujant-ho tot.
Aquesta gent no s’aguanten per enlloc. Tot tremola i de rebot tots tremolem davant tan engany.

20 03 2009
Carlos

Si, pero ahí estan haciendo lo que quieren y como quieren.

20 03 2009
Alex C.

Es increible, que s´atreveixi a mentir i falsificar tan descaradament les dades oficials.

A mi personalment hem va sorprendre, tenin en compte lo que es veu al carrer, pero mai hem podia pensar que fos aixó.

Una cosa es exagerar en els resultats, que ho podria comprendre, i l´altre mentir d´aquesta manera.

Es que no poden fer res bè?.

20 03 2009
eldimonidelapedrallarga

Fixeu-se que l’engany és molt subtil, però porta a unes conclusions molt lluny de la realitat.

On és, doncs, la “mentida”? Quin és el parany?

El Sr. Ivan Costa recull a la seva gràfica els percentatges de recollida de residus en dos mesos consecutius de cada any (no de tot l’any), suposadament sobre el “total de residus municipals generats a Palau-solità i Plegamans” en aquests mateixos períodes.

Aquest “total de residus” en aquests períodes (mai explicitat, però representat pel valor “100%” de l’eix d’ordenades de la gràfica), no és el total de residus “generat”, sinó el total de residus “comptabilitzat” en aquests dos mesos de l’any.

Així, si mireu les estadístiques del CGRVO pels mesos de gener i febrer del 2009, encare trobareu un resultat fins i tot “millor” que el que dona el nostre regidor a l’estadística que va publicar a primers de febrer.

Però també podeu comprovar amb aquestes dades, que amb aquest resultat obtenim una ràtio de “Kg de residus/ habitant i dia” inferior a la meitat de la xifra mitjana de l’any anterior! També podeu comprovar que això passa amb les dades d’aquells el municipis de la comarca que ja han entregat aquesta informació al Consorci.

Quina és la raó d’aquesta incoherència? Les estadístiques encare no contemplen a hores d’ara la totalitat dels residus generats, és a dir, la informació que tenim, ara per ara, és incompleta, parcial, i cal deixar passar un temps per poder avaluar el funcionament del sistema amb totes les dades.

D’altra banda, a ben segur que les estadístiques de reciclatge a Palau-solità i Plegamans milloraran de manera substancial en el present exercici. Però, el fet que recollim el “bujol” de la nostra imatge i el comptabilitzem com a “orgànica”, desvirtua absolutament els resultats.

20 03 2009
DAvid Abascal

Entesos, més val pensar que es tracta d’un error degut a l’entusiasme juvenil que no pas d’una tergiversació malintencionada de la realitat.

20 03 2009
canimeret

COSTA. SEMBLA QUE HI SIGUIS EL REGIDOR RESIDUAL MES QUE EL REGIDOR DELS RESIDUS

NO ET DONES COMPTE QUE ET TENEN COM EL BAINA DEL CLUB.

ULLS CREUATS I LLARGA VISTA NO T’ESTIMEN MASSA

20 03 2009
canimeret

A PROPOSIT QUI T’HA FET EL GRAFIC?
SI TU NO TENS NI LA MES REMOTA IDEA DE COM ES FA ANAR L’EXCEL
QUE PASSA QUE T’HAN AGRADAT LES COLORAINES QUE T’HAN POSAT?
SON MAQUES OI?
ES CLAR QUE COM NO ENTENS EL QUE POSA, TAMPOC T’IMPORTA MASSA EL QUE DIUS.
ADEU PARAT EN POTENCIA

21 03 2009
Ric-rac

Doncs això de la recoliida porta a porta ha estat una tocada de coll… de les més grosses que es poden fer, perquè d’aquesta menera el que es fa és la seva feina a canvi d’apujar-nos la qüota ¿això és just?.
Apa, saut

21 03 2009
David Abascal

A la web de les Associacions de Veïns encare no han dit res de la resposta que els han donat a les seves Al·legacions i propostes.

Què se’n sap d’aquest tema? Hi hagut cap resposta per part de l’Ajuntament?
Seguim tenint els carrers fets una merda malgrat que ara s’estan fent dues recollides d’escombraries diàries de manera sistemàtica. Pel meu barri passen de matinada a fer la recollida porta a porta, i a primera hora del matí, tornen a passar per recollir les bosses que hi ha llençades pel terra al costat dels contenidors de selectiva. Diu que això no ens costarà més diners… (ara resultarà que PAU,SA és una ONG)

I la Ordenança que va fer el Sr. Oliveras? Per què fa tantes normes i reglaments si llavors no les fa complir? Què ja s’ha posat cap sanció?

La solució a tot aquest merder ha de ser repressiva?

21 03 2009
Marc

Van dir que les hores extres PAU les feia de gratis. Jo he estat romiant que pot ser és veritat.

Però algú hem pot respondre si PAU les fa de gratis ja que si no compleix el contracte amb l’Ajuntamente de “mantenir el poble net”, es pot trecar el contracte? No se si m’explico; en resum ve a dir si PAU realitza les hores extres gratiutament per por a que l’Ajuantament els hi retiri la concessió ja que “la seva tasca de netejar el poble no s’esta complint”.

21 03 2009
Paambtomàquet Ipernil

Si aquestes fotos són bastant il·lustratives, doncs us proposo que vingueu a prop d’on visc jo que hi ha uns contenidors, que allò no té res a veure amb les fotos, allò es :”para agarrarse los machos”, fa fàstic, és repugnant, és fastigós, és etc… etc… etc.
Per cert, estem d’acord que potser està mal organitzat, que no tot s’ha fet prou bé, que cal millorar-ho molt, que al poble de Palau li surt molt cart, que s’hi ha de posar remei a aquesta situació, ¿però segur que tota la culpa d’això és de l’Ajuntamant?, o potser QUI DEIXA LES BOSSES A TERRA HI TÉ QUELCOM DE CULPA AMB TO PLEGAT.
Si qui no vol fer el reciclatge tal com cal, doncs en comptes de deixar la merda als carrers perquè no se la guarda a casa seva, o millor encara, perquè no la deixa a la porta de la Casa Consistorial.
A veure qui respondrà això.
Apa, salut.

21 03 2009
David Abascal

Qui deixa les bosses a terra, fa molt mal fet. Qui fica la bossa de merda dins el cotxe i se l’emporta per deixar-la dins d’algun dels contenidors que les comunitats de veïns deixen al carrer, també fa molt mal fet. Qui fica la bossa amb tota la merda barrejada dins el contenidor dels envasos, encare fa pitjor…

Però saps què, PaAmbTomàquet? en un moment donat, tots hem tingut un dia o un altre en que, per les circumstàncies que sigui, no hem pogut fer les coses com cal. De segur que tu mateix/a, si burxes una mica i fas examen de consciència, te’n recordaràs d’alguna malifeta d’aquestes.

Fins i tot amb l’amenaça de greus sancions, les coses segueixen sense rutllar ni rutllaran: Els que volem fer el reciclatge el fem, i els que no volen o no poden o no en saben, segueixen i seguiran sense fer-lo. De fet, cap de nosaltres no reciclem ni reciclarem mai bé al 100%.

Cal que siguem tan radicals?

Per mi, la solució és tan fàcil i tan senzilla com posar un contenidor de rebuig al costat dels contenidors d’envasos, paper i vidre. Els que no reciclen, sigui perquè no volen o perquè no poden, tindran un lloc on posar les seves escombraries que no és al mig del carrer, o el que és pitjor, al contenidor que no toca. Fins i tot, d’aquesta manera, és possible que no calgui fer una segona recollida a diari, com s’està fent actualment.

Això és el que es fa a la majoria de pobles i ciutats del nostre entorn, i alhora, es segueix progressant en la consciència cívica de tots plegats en favor del reciclatge.

I aquesta solució no es fa perquè l’Ajuntament no vol! I a més a més em fa molt l’efecte que no volen fer-ho perquè seria com una mena de “renúncia”, un qüestió d’honor, vaja.

22 03 2009
Paambtomàquet Ipernil

Hola Sr. David,
Estarem d’acord que hi ha persones que no en saben, hi ha persones que no en volen fer, hi ha persones que no tenen el lloc on deixar els cubells per manca de lloc, hi ha persones que pel que sigui no els ve de gust fer-ho etc… etc…

Però tot això justifica que tots els que ens veiem obbligats a anar a llencar totes les matèries a dins dels contenidors hàgim d’aguantar tota la merda dels qui no ho fan.

Deixant les bosses al costat dels contenidors, amb aquesta actitut no es perjudica a l’Ajuntamant, els úinics que es perjudica és a tota la resta de veïns.
Estic a favor del reciclatge però no d’aquesta manera.

No vull entrar en polèmica, però senzillament és el que penso.

Apa, salut.

22 03 2009
David Abascal

No, si jo estic d’acord amb tu: Ara mateix vinc de desar els meus envasos buits al contenidor groc, i per poder fer-ho, he hagut d’apartar a puntades de peu les bosses de rebuig que hi havia per terra.

El que no és cert, és que la gent deixi les bosses al peu del contenidor per fer-li la guitza ni a l’Ajuntament ni a cap altre veí. Ho fan per mil raons, però no per cap mena de “protesta” que ningú no ha convocat. Això només són paranoies d’alguns il·luminats.

La solució és molt fàcil, i està a les mans de l’Ajuntament: Només cal posar un contenidor de rebuig al costat de cada bateria de selectiva.
Amb el temps, incidint contínuament en millorar la conscienciació de tothom, aconseguirem d’arribar a eliminar aquests contenidors de rebuig.

Ah! Tant si ens agrada com si no, els contenidors d’orgànica comunitaris (ara en diuen bujols), que se’ls guardi cadascú a la seva porteria. I els dels restaurants i les botigues, cadascú dins el seu local.

22 03 2009
El sistema de recollida d’escombraries porta a porta: La postura del PSC de Palau-solità i Plegamans. « El dimoni de la Pedra Llarga Weblog

[...] i que ja sabem que l’estadística no és el fort del nostre regidor de residus, el convidem a veure els resultats de l’enquesta informal que vam fer entre els visitants de [...]

22 03 2009
veïna

Estic d’acord amb en David, si posessin un contenidor de rebuig per tota la gent que no vol, o no en sap, o no pot… llavors ens estalviariem totes les bosses fora de lloc.
Jo crec que la recollida selectiva és important i necessaria, però no d’aquesta manera. Hi ha gent que necessita més temps.

23 03 2009
Paambtomàquet Ipernil

N’està vostè segura Sra. Veïna , que hi ha persones que necessiten més temps? després de no sé quants mesos que fa que es va iniciar aquesta “feina”.

Apa, salut.

23 03 2009
David Abascal

Sigui com sigui, les solucions estan en mans de l’Ajuntament. La solució de la Veïna passa per més educació i paciència i una mica de sentit comú: Jo hi estic d’acord. El reciclatge es fa per convenciment, no per por d’una multa. En tot cas, seria més convincent animar la gent a reciclar posant-hi incentius.
Podem posar un policia o un “agent cívic” o una càmera a cada cantonada? Jo crec que no, ni m’agradaria sentir-me vigilat.
Però si la nostra alcaldessa pensa que cal fer-ho a cop de bastó, doncs que comenci d’una vegada. No esperem que arribi l’estiu amb tot de bosses a cada cantonada.

Deixa un comentari