Jo també vull salvar el poble!

12 10 2009

Salvem el poble de la Pla

  • Perquè els únics arbres que s’estant tallant en aquests moments a PSiP són els del Turó del Castell.

Arbres empipats

  • Perquè els únics pisos, cases i naus industrials que s’edificaran en un futur no gaire llunyà a PSiP són els que corresponen als projectes urbanístics aprovats per l’actual equip de govern encapçalat per la Mercè Pla: El nou barri d’habitatges plurifamiliars i unifamiliars de Can Periquet (entre la Tenda Nova i Can Maiol); la nova zona industrial de Can Valls (al límit amb Polinyà, on hi havia el Càmping Palau); o les tretze cases en filera de l’illa de “Can Puntí”, un espai urbà on tan sols s’hagués permès la construcció de sis habitatges amb el POUM  que havia el·laborat l’anterior govern municipal i havia estat aprovat de forma inicial.
Adéu jardí, adéu zona verda... benvinguts els nous veïns quan arriveu, perquè quan més serem, més riurem.

Adéu jardí, adéu hort, adéu zona verda... i sigueu benvinguts els nous veïns quan arribeu, perquè quan més serem, més riurem.

  • Perquè no entenem què pot tenir en contra de la gent del barri de la Mina de Sant Adrià del Besòs algú que ha arribat a Palau procedent del no menys famós barri barceloní del Turó de la Peira.
  • Perquè, entre d’altres raons, estem fins els pebrots de la contínua manipulació informativa i de les mentides què el nostre govern repartit vol fer-nos empassar.

Com podeu veure, reprenem l’activitat del blog amb les piles ben carregades després d’unes llargues vacances de més de dos mesos.

I Doncs! Què us penseu, que el Dimoni de la Pedra Llarga no ha de poder reposar? Si fins i tot el mossèn va tancar per vacances l’església de Santa Maria de Palau-solità el 15 d’agost, que com sabeu és la data per la celebració de l’Assumpció (en Cos i Ànima) de la Mare de Déu, dogma de la fe catòlica. Celebració que a molts pobles de Catalunya ha coincidit de manera tradicional amb la seva festa major…

Us he de dir, però, que tampoc no s’ha perdut res per les ben merescudes vacances del mossèn, ja que, mercès a la  creativitat dels responsables de la nostra regidoria de cultura, els palauencs vam gaudir en el pregó de la Festa Major de la celebració d’una festa de l’assumpció de caire profà, amb la posada en escena de l’ascensió a les altures, com per art de màgia, de la nostra  masovera de Can Cortès.

A la part central d'aquest retaule, podem veure una imatge de l'ascenció per art de màgia de la nostra alcaldessa, acompanyada del regidor de cultura, i del personatge que enguany va ser l'encarregat de llegir el pregó ("guapa, guapa, que ets molt guapa  Sra. Alcaldessa", li anava dient), mentre els seus apòstols i súbdits l'aclamen des del terra. Als laterals del retaule, he gossat de posar algunes de les possibles inspiracions (El Greco?, el també gravador Dürer?). tot i que n'hi ha que diuen que tot plegat s'ho van copiar de Mollet.

A la part central d'aquest "retaule", podem veure una imatge de l'ascensió per art de màgia de la nostra alcaldessa, acompanyada del regidor de cultura, i del personatge que enguany va ser l'encarregat de llegir el pregó ("guapa, guapa, que ets molt guapa Sra. Alcaldessa", li anava dient), mentre els seus apòstols i súbdits l'aclamaven -sense gaire entusiasme, tot s'ha de dir- de terra estant. Als laterals del retaule, tot i que n'hi ha que diuen que tot plegat s'ho van copiar de Mollet, he gosat de posar algunes de les possibles inspiracions (El Greco?, el també gravador Dürer?).

Un cop feta aquesta introducció, que no pretén ser cap disculpa, passarem a informar d’alguns fets de molta transcendència política que han tingut lloc al nostre poble les darreres setmanes i que marcaran els propers escrits que publicarem en aquest blog.

En primer lloc, cal donar notícia del Ple Municipal de 30 de juliol de 2009, que podríem haver titulat:

Mercè Pla 0 – Palau 3

Aquest Ple Municipal marca una fita de màxima tensió entre l’equip de govern repartit i els representants de l’oposició. Amb tota probabilitat ja deveu de saber que l’equip de govern “va perdre” tres mocions, o més ben dit, va haver d’acatar tres propostes d’acord presentades per l’oposició:

  • Fer marxa enrere en el famós “decret de patrimoni”, en què el nostre govern municipal incorporava un munt d’immobles i d’espais urbans de titularitat privada al catàleg de patrimoni cultural protegit, suspenent llicències de construcció i d’activitat, sense que hi hagués la preceptiva justificació per part de tècnics competents en la matèria.
  • Aturar el cobrament de les quotes urbanístiques milionàries als veïns del barri de Montjuïc fins que l’Ajuntament no hagi signat amb ells un conveni per a realitzar un seguit de millores en el barri que, d’alguna manera, compensin i justifiquin els pagaments que se’ls reclama.
  • Acordar amb tots els partits amb representació municipal un seguit d’actuacions en relació al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), d’entre les que destaca el fet de portar a terme una campanya de difusió comptant amb la informació del propi PTMB i l’aportada pels seus propis redactors, i no pas amb informacions manipulades per l’equip de govern amb la única finalitat d’aixecar una cortina de fum davant la paràlisi en la redacció del nou POUM que van prometre ara ja fa dos anys.

Aquestes tres propostes i la derrota del govern repartit en el Ple Municipal del passat mes de juliol, van encendre una espurna d’esperança en molts palauencs, que veien arribat el moment d’un canvi de rumb en el govern municipal.

Ja sabeu, però, que no ha estat així de cap manera. Les boniques paraules del regidor del PP David Zambrana, que van encendre aquella espurna d’esperança, s’han quedat tan sols en el que eren: Pura gesticulació teatral, com gairebé tot el que hem conegut d’aquest senyor al llarg dels seus dos anys de mandat. Paradoxalment, al nostre poble, els drets dels propietaris afectats per la “política de patrimoni” de la nostra regidoria de cultura, no són defensats pel PP, sinó per aquells que tot sovint són titllats de rojoscomunistes.

De fet, una de les raons d’haver trigat tant a donar notícia d’aquest Ple Municipal és la reticència a haver de tractar com una mena d’heroi al Sr. David Zambrana… El temps, per desgràcia, a posat a cadascú al seu lloc, i el Sr. Zambrana s’ha situat al centre sobre el que gravita aquest govern “repartit”.

Bé doncs, ja han passat més dos mesos, i la nostra alcaldessa segueix sense voler acatar els acords del Ple Municipal. De fet, es nega a acatar les decisions del Ple Municipal quan són contràries a la seva política.

Visca la democràcia!

Què podem dir?

Senyora alcaldessa, la voluntat dels palauencs, que vostè afirma reiteradament conèixer i interpretar en les seves actuacions, és la que expressen els nostres representants polítics, democràticament elegits, en el Ple Municipal.

No diem pas que les opinions dels seus familiars,  amics, veïns i companys de partit no siguin importants: Només diem, que en una societat democràtica, la voluntat dels ciutadans s’expressa a través dels seus representants polítics reunits en assemblea, i no es possible “conèixer” aquesta voluntat ni per revelació divina, ni xerrant a la cua del pa, ni a la peixateria, ni en converses de cafè, ni de cap altra manera que vostè hagi cregut més adient.

A vostè,  Mercè Pla, li importa un rave la democràcia i el que vulguem els palauencs, que de fet, ni volem tots el mateix, i fins i tot n’hi deu haver que no saben ni el que volen. A vostè el que li agrada de debò és que es faci la seva santa voluntat, i pel damunt de tot, ser aclamada i aplaudida per una colla de panxa-contents engreixats per la particular agència de col·locació en què ha convertit el nostre Ajuntament.

Tot seguit trobareu els enllaços per reproduir l’enregistrament íntegre del Ple Municipal del 30 de juliol del 2009.

Com de costum, cliqueu l’enllaç amb el títol per descarregar l’arxiu de so, o bé, cliqueu la icona de l’altaveu per reproduir directament l’enregistrament.

L’Ordre del dia del  Ple Municipal del 30.07.2009

Extracte dels acords del ple publicat a la web municipal

Punts 1 i 2

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-01-02.mp3"]

Punt 3

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-03.mp3"]

Punt 4

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-04.mp3"]

Punts 5 i 6

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-05-06.mp3"]

Punts 7 i 8

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-07-08.mp3"]

Punts 9 i 10

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-09-10.mp3"]

Punt 11

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-11.mp3"]

Punt 12

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-12.mp3"]

Punt 13

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-13.mp3"]

Punt 14

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-14.mp3"]

Punts 15-16-17-18

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-15-16-17-18.mp3"]

Intervencions del públic.

[Audio "http://eldimonidelapedrallarga.files.wordpress.com/2009/08/20090730-el-public.mp3"]

Properament, penjarem en un nou post l’enregistrament del Ple Municipal del mes de setembre.


Accions

Informació

27 respostes

13 10 2009
Cachondo

Buen regreso, Dimoni. Felicidades por tus vacaciones y muchas felicidades por tu regreso, te necesitamos.

13 10 2009
JOAN

Ja em pensava que no tornaries més dimoni.
Comunicar-te que a Montjuic ja han passa les quotes sense cap conveni ni cap acord.
Les quotes ja estaven girades independentment de l’acord del Ple. L’únic que van fer és no deixar viure unes merescudes vacances a la comissió de l’Associació, volen signar a correcuites un conveni que ni tan sols l’han ensenyat, i tot per poder dir que ja havien complert, el que havia dit el Ple. A qui volen enganyar?. Però la Comissió que actua d’una manera democràtica en cap cas hauria signat res sense prèviament consultar-ho als veïns afectats. Com poden dir que no hem volgut negociar? si portem 1 any intentant fer-ho i no ho volen?.
Ara resulta que l’Alcaldessa va votar a favor d’això`i al girar les quotes actua contra els seus propis actes, però resulta que no passa res i si els veïns volem actuar cal anar a parar a la justicia i pagar advocats,procuradors….Ens estem tornant bojos?, tota la vida d’un poble haura d’anar a parar als Tribunals? On és el sentit comú, la ètica política i la defensa del ciutadà?
En fi no hi ha manera de solucionar-ho.

14 10 2009
David Abascal

No n’hi ha de sentit comú en cap de les actuacions en relació a Montjuïc: Només una rancúnia profunda, enveja i ganes de revenja.

Tan sols s’ha pogut enraonar i dialogar en relació al PTMB en absència de la Mercè Pla.

Una de les coses que més m’ha impressionat de tota aquesta moguda del “salvem el poble”, és que després d’haver-se passat tot l’any 2008 i part del 2009 maldant pel tren, la Mercè Pla ara diu que ja se’l poden confitar. Deu ser que finalment ha comprès que no és possible el tren sense els passatgers que hi han de pujar…

I jo que em pensava que el dogmatisme i la obcecació eren “virtuts” més aviat masculines, que les dones tenen més seny, més sentit comú…

14 10 2009
Afectat Decret Patrimoni

Respecte al “Decret de Patrimoni i la suspensió de llicències d’obra” els afectats esperàvem que es fes enrere, tal i com es va decidir en votació al ple de juliol.

Hem esperat durant el mes d’agost i setembre, però finalment tampoc s’ha fet enrere, i alguns esperançats han hagut de presentar a corre-cuita les corresponents al•legacions abans de l’1 d’octubre (desitjavem que al ple de setembre s’acatés el compromís adquirit al ple de juliol, però el representant del PP David Zambrana finalment no ho ha reclamat).

Sens dubte aquest estiu l’equip de govern s’ha reunit per “renegociar” i diuen les “malas lenguas” que el Sr. Zambrana ja s’ha oblidat de tot el que va votar al ple de juliol. La pregunta és: a canvi de què?. Això ho anirem descobrint durant el que queda de mandat. Per començar sembla que ja aconseguit un projecte de “Dinamització comercial del centre”.

El que no sap el Sr. Zambrana és que tot això s’ha girat bruscament en contra seu, i si amb la seva actitud al ple de juliol s’havia guanyat el respecte de molts, arrel del ple de setembre ha aconseguit que els veïns de Montjuïc, els nombrosos afectats pel “Pla de Patrimoni” i moltes altres persones ara carreguin fortament contra ell.

Els ciutadans no som “tontos” i certament aquest “interessat” canvi de parer li comportarà greus conseqüències polítiques.

14 10 2009
Una afectada

La colla de l’Ajuntament van dient a tothom que els vulgui sentir que la Generalitat expropiarà no sé quins terrenys (Can Costa? Can Tarragona? Can Duran?) per fer-hi pisos de 9 alçades i ficar-hi la gent del barri de la Mina.

Aquí l’única expropiació que hi ha és aquest Pla de Patrimoni. De fet és molt pitjor que una expropiació. Si t’expropien, et paguen, i avui dia, amb la nova llei del sòl, es paga amb valoracions a preu de mercat.

Declarar una casa vella com a bé patrimonial fa que els drets d’aprofitament del propietari es vegin clarament retallats, i no només no s’ofereix cap compensació, sinó que al damunt, has de mantenir la casa en bon estat de conservació.

Tot plegat, perquè a la colla de domingueros que mana a l’Ajuntament els hi fa gràcia la meva façana, o una finestra de casa meva, o fins i tot un arbre del jardí. Però què s’han cregut? Que es pensen que casa meva s’ha aixecat per alegrar-los la vista quan es lleven al dematí?

15 10 2009
Paco

Lo que no te “desperdici”, es la reunió d´ahir sobre el PTMB, en la que hi varen haver mes intervencions de gent de fora Palau que no del poble, amb el remat final de la Plà, com si tots la recolsesin a ella. Patetic!.

Lo que s´ha de fer, per tal de fugir dels problemes, que ella mateixa i els seus han creat.

Que pintava un Regidor de CIU, d´un poble veí, a aquesta reunió?, necesitava claca?, o public?.

15 10 2009
canimeret

ahir a la nit quan es va acabar la sesió amb l’Oriol Nel.lo, i ja marxava cap a casa tres simpatitzants de la causa SALVEM EL POBLE, un d’ells amb un mall a la má, anavem de bólit, corrent-hi a total marxa i parlant entre ells diguent el següen “Anem de presa, perque ja ha surtit el cotxe (de l’Oriol), i no arrivarem a temps”.
Aquest de matí quan marxava a treballar m’en he adonat del perque de les corredisses -HAVIEM PLANTAT DE NOU LA PANCARTA EN LA ROTONDA DEL TRENET- LA PANCARTA INSULTANT CAP AL NEL.LO- (SI LA DE LA MERDA), que s’havia tret el dia d’abans.
Em sembla una manca d’estil per part dels autors, aixó calificant-ho amb perfil baix, insultar a una persona que vé amb voluntat d’explicar una serie de continguts als ciutadans d’aquest poble agradi el que diu o no agradi, cadascú que prengui la seva decisió democrática d’estar´hi o no estar-hi d’acord amb els plantejaments que va exposar aquest senyor, pero una cosa es clara amb l’insult no anem enlloc.
Per altra banda anit em va sorprende la professió de fe verda que varen fer dos dels autors dels desastres urbanstics que encara afecten a aquesta Vila, i que en el seu moment i com a governats podiem haver aturat, per l’amor de Deu i com diuen les pancartes de la Plataforma Salvem el POble -NO ENS VENGUIS LA MOTO.

15 10 2009
JOAN

Jo també ho he vist i m’ha semblat totalment fora de lloc.
Aquell senyor es va explicar bé. Com tots els polítics expliquen el que els interessa, però vaig sortir amb la idea que el que s’ha de fer és el POUM una mica més dens de població que s’havia fet fins ara, per tal de poder fer-hi arribar els trens i que siguin rendibles i ja està.
Jo em pregunto, si tots aquesta gent que volen el Palau que tenim, estan a gust, perquè per exemple a Montjuic estem com al tercer mon, no hi han clavegueres, ni enquitranat, o sigui que jo fa molts anys que visc a aquest poble i la veritat és que no hi estic a gust.
El tema de l’agricultura jo que vinc de pagès, l’únic que veig és que tots aquests que ho reclamen, són incapaços de treballar en aquest ofici, només cal veue que costa trobar gent que es vulgui dedicar a fer de pagès, van tancant les escoles de capacitació agraria , per tan d’aqui a uns anys tot això haurà de revertir a un cost per els ciutadans. Serà un luxe mantenir tants espais verds, si no es compensa l’esforç dels pagesos. Per tan hi ha molt desconeixement d’aquest tema i s’hauria d’obrir un debat social.
El fet d’estar tant escampats a part del cost que representa, també es produeix per part dels infants el sindrome anomenat “viure en urbanitzacions”, que ens ve a dir que els nens creixen sense massa relació social fora de l’àmbit escolar.
En definitiva si és real el que va explicar el Sr.Nel·lo no ho veig tan malament.
De fet tots els que ara surten del poble per anar de compres deu ser perquè a Palau no els agrada com és?.

15 10 2009
David Abascal

Segueixo amb el teu fil, Joan:

Estic content, perquè a la fi, s’ha tornat a posar al damunt de la taula el debat sobre el futur del nostre poble: El què volem ser ara que ja som grans.

Fa més d’un any, des de l’abril del 2008, que el PTMB s’ha fet públic i s’ha discutit a bastament arreu de la comarca. En aquest blog hem debatut el tema de manera recurrent. El nostre Ajuntament, ens ha escatimat aquest debat fins l’últim moment, quan ja gairebé tot està dat i beneït. A pobles com ara Lliçà de Munt, no se n’ha parlat de res més durant tot l’any passat. Aquell noi que deia que és de Lliçà, i que no s’havia enterat de res, deu ser d’un altre planeta, o participa molt poc a la vida del seu poble. És normal, vivint en una urbanització al mig del bosc, en realitat no viu a cap poble: Ni a Lliçà, ni a Palau. Però, qui es pot permetre el luxe de viure al poble de Palau, al preu que han arribat els pisos i les cases?

A Palau, el desenvolupament del nou POUM es porta gairebé en secret: Ja va essent hora que el nostre govern defineixi negre sobre blanc les seves propostes concretes i que les aprovi. O és que no es posen d’acord per aprovar-ho?

Si volen que la finca de Can Tarragona, posem per cas, sigui classificada com “espai protegit d’interès agrícola i paisatgístic”, tal i com figurava en el POUM que es va intentar aprovar fa dos anys, per què no ho fan? Què potser no hi estan d’acord tots els partits de l’equip de govern? Què potser volen que la Generalitat els faci aquesta “feina” per no haver de quedar malament amb algun “soci” de govern?

D’altra banda, com és possible que gent que van viure l’ACTUR de Gallecs, que van lluitar durant anys als tribunals, que van ser abandonats i traïts pels seus companys de partit quan es va decidir la construcció del Polígon Riera de Caldes, puguin tolerar que l’alcaldessa de Palau, en el seu darrer escrit al seu blog, digui:

“Com podria algú, fer-nos entendre l’amputació vital de part del municipi, per a poder sufragar la creació d’un Gallecs Verd, a l’entorn de Mollet? No es pot demanar més solidaritat. I certament també els ciutadans de Palau estan satisfets d’haver col·laborat amb aquesta aportació al País.”

El que hagi escrit això -suposadament la Mercè Pla, que ho ha signat- no és conscient de cap manera del mal que es va causar a tants ciutadans de Palau, ni de la burla que suposen aquestes paraules, ni de fins a quin punt es va esmicolar la seva vida. No van ser “els ciutadans de Palau”, en abstracte, els que van ser “solidaris”. Alguns ciutadans ho van perdre tot (i no em refereixo únicament a les seves propietats), amb la col·laboració indispensable i entusiasta del seu partit polític, per a què d’altres dels seus veïns (aquests sí que deuen d’estar prou satisfets amb aquesta mena de “solidaritat”) s’enriquissin bastint la caseta on ella ha vingut a viure.

15 10 2009
kiku

SALVEM EL BAR DEL POBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 10 2009
lolailo

Téns tota la raó Kiku, el que cal salvar és el BAR del poble ja… ja… ja…

15 10 2009
CACHONDO

YO PARA PALAU QUIERO PISOS, METRO, AUTOBUSES, CINES, RESTAURANTES, DISCOTECAS, MARCHA …. QUE YA TENGO MONO DE LA CIUDAD. Y AQUI 4 URBANITAS ARREPENTIDOS DANDO POL CULO PORQUE TIENEN MIEDO DE NO PODER AMORTIZAR LA HIPOTECA QUE ESTAN PAGANDO. ESTOS SE CREIAN QUE IBAN A VIVIR A HOLLIWOD. LO UNICO QUE SABEN HACER ES SACAR A CAGAR EL PERRO QUE ES SU UNICA COMPAÑIA.

17 10 2009
PALANGANA

Sobre el PTMB, crec que el Sr. Nel.lo va se cuarent i ens va explicar les coses, com son i com es faran. Dic es faran perqué aixó no ho para ni deu.
Per altre banda aqui el que tindrá la última paraula será el Ajuntament que en el Abril del 2.008 ja sabia tot ho que passaria i com a “p….” no van dir res.
Em fa gracia alguns comentaris que van fer membres de la Plataforma, com el Sr. Catalan, que diu que va arribar a Palau ara fa 20 anys i vol que el poble sigui com llavors, peró senyor quant jo vaig neixer a Palau erem 200 habitants i estavem molt bé i ara que ja ha vingut vosté ara tenim que tancar les portes a nova gent. ( Comentari equivocat).
Comentari del Sr. Payola, de la zona verda clara, i la verda fosca, peró que ens bé a dir senyor, si vosté durant tot el seu mandat fa fer de Palau ho que va volguer, no va tenir miraments per res, i va consitruir allà on li va sembla i alguns membres del seu consitori que tenien terrenys van fer l’agost el septembre i la vida.
A part d’aquests comentaris de la Plataforma vaig sortir amb dues coses clares:
1era. EL POUM que volien fer i els verds es van tirar enrera ens hagués anat genial, esperem que amb el poc temps que els hi queda al govern tri-partit fagin alguna cosa. Alguna cosa per el poble i no per ells com han fet fins ara.
2ona. La Plataforma SALVEM EL POBLE, es una plataforma que acabará sent partit politic, i m’inmagino en contra de la Sra. Pla. ( Que bé que ho has fet senyora que fins i tot els teus t’atacan per l’esquena.
BUENO TINC MES COSETES A COMENTAR, PERO EN PRINCIPI DEIXAREM LA NOVEL.LA PER UN ALTRE DIA.
Salut i Força, i com sempre ja ens queda menys d’aquesta agonia.
Pero bueno a esperar haviam quina ens fan els governants, ja queda menys i menos temps

18 10 2009
Pere

Totalment d’acord sr. Palangana

19 10 2009
Ramón

Suposo que el Catalán i el Payola estan preparant la seva venjança de qui els va fer fora de la política. La Merce Pla a deixat molts cadavers polítics del seu propí partit per poder arrivar a on és, s’ha carregat a molta gent, tot i que vulgui ferlis ara la rosca. En canvi no s’ha carregat a cap sociata, pero de convergents uns quants.
Ah !! i la Merce Pla tindria que recordar que ella no fa poble, sino que el desfa i que aqui ja estavem bé abans de que ella arrives a salvar-nos a tots i a donar-nos lliçons de poble.

19 10 2009
Paco

Tens raó Ramón, no s´ha carregat cap sociata, pero perque no ha pogut. I aixó hem recorda que s´en ha fet de l´Auditoria urbanistica que tenien que fer, i que han fet els del bufet Cuatrecases amb els 20.000.-€ pagats, perqué el poble, no té ni un sencill informe.

Algú sap quelcom d´aixó?.

20 10 2009
canimeret

Suposo Paco que el Cuatrecases ens deu de estar fent la cinquena casa, a costa de l’ajuntament de Palau, encara té de riure.
Suposo que el celebre informe el donaráa enquadernat al menys, i que al menys tingui unes 20.000 fulles a la fi que surti a eurio per fulla, q

20 10 2009
canimeret

Crec que l’assumpte de Catalán i Payola, va una mica mes enllá de la seva professió de fe verda i de la venjança. Comencem a veure els punyals, pero no sé que pensará CIU del Cap i Casal, hi han interesos contraposats. Encara que me huele podría ser una operació de posta en marxa dels hereus directes del sr Arquitecte, tots sense pecat original, de bona familia i disposats a Salvar el poble de la Pla i als ells mateixos.

23 10 2009
INCRÈDUL

Primer de tot donar la benvinguda al Dimoni i celebrar el vostre retrobament.

En segon lloc veig que els participants d’aquest fil no ho teniu clar, ho esteu amb la Plataforma SALVEM EL POBLE o recolzeu a Nel.lo i els seus plans expansionistes, però les dues coses alhora no!
Si dieu missa, no podeu repicar campanes.

Rebeu una cordial salutació.

Pd. *No treballo a l’Ajuntament.

24 10 2009
Paco

Bon dia Incrèdul, ja que ho demanes, jo hem posiciono amb les tesis del Sr. Nel.lo, ja que aquesta es la línea que segueix l´urbanisme modern.

La caseta i l´hortet, de l´avi Maciá es dels anys trenta, aleshores era correcta, avui no hi ha sol suficient per aquest expansionisme brutal, que tant ha degradat el sol, (sí una filera d´adosats es un atemptat al territori). Aixó no es Australia, ni EEUU, s´ens ha acabat el sol, si volem donar un tomb al problema mediambiental.

Construir en vertical pot tenir mes qualitat de vida que en horitzontal, tot depen de com es faci, sino que ho preguntin al veins d´algunes urbanitzacions d´arreu de Catalunya, que tenen serveis tercermundistes, i als veins de S. Cugat, que viuen en zones utbanitzades en vertical amb tot el que cal tenir.

Els que viviem a Palau als seixanta, mai ens varem plantajar no creixer, entre altres coses perque no ens ho preguntaven, pero si trobavem a faltar quelcom precisament eran serveis, tant públics com privats. Ara que els comencem a tenir, per favor no seguim convertint Palau en un poble “dormitori”, que es lo que ha sigut els últims vint anys. (Un poble sensa vida). Si sortiu a passejar un dissabte o un diumenge a la tarda, quanta gent trobeu al carrer?; aquesta es la confirmació.

Per cert, els “urbanites”, arrepentits, (si aquells que a la tardor els molesten molt les fulles caigudes), sempre els hi queda el Pirineu per viure, pero es clar, també volen tenir al costat de casa, la feina, els cinemes, els centres comercials, el tren, els aeroports, i si m´apures la platja…. que sapiguen que tot no es pot tenir.

Fa trenta anys, primava la solidaritat envers la societat, actualment l´egoisme, l´especulació (de la seva caseta), els interesos personals, o politics, es lo que mou la gran majoria d´aquestes plataformes. Un altre prova, els que mouen els fils en contra del PTMB, son propers a algun o altre partit politic, que en el Parlament hi estan d´acord, una mica mes de coherencia. Amb mi que no hi comptin.

25 10 2009
INCRÈDUL

Doncs caldrà crear una plataforma a favor del PTMB !!!!!

Caldra que el PSC la recolzi en conseqüencia.

26 10 2009
PSC

Es pot perfectament defensar el PTMB, que ja era hora que es fes i no pas “el deixar fer” dels governs de CiU durant tants anys que han omplert Catalunya d’urbanitzacions insostenibles, i per l’altre part defensar que Palau creixi només dins del perímetre actualment urbanitzat, tal i com es proposava en el POUM aprovat inicialment el 2007 i que si estigues aprovat definitivament segur que no tindríem que fer les al•legacions que hem fet ara, doncs ja tindríem un planejament actualitzat i no del 1978 que ha propiciat que algú veiés un “forat” a Palau.
Cal defensar entre tots que no es continuí consumint territori i que es creixi només en les zones ja actualment urbanitzables, i amb això, amb tots els matisos possibles i estem tots d’acord. Peró també hem d’agrair als actuals responsables de la planificació territorial que d’una vegada per totes es fixin quin son els usos del territori i no deixant-ho a l’especulació torn com va passar durant tants anys de governs de CiU a la Generalitat.

26 10 2009
Pepito Grillo

Per cert Sr./Sra. Psc. voste`que pel que sembla està “to puesto” pel que fa al famós i ben ponderat POUM, m’agradaria saber com està aquesta qüestió a l’Ajuntamant i li pregunto a vostè perquè em sembla saber qui parla i escriu d’aquesta menera.
La veritat és que deprés de tot el merder que van arribar a fotre, ara pel que sembla, es veu que no els tenen gaire ben posats per a tirar-lo endavant, encara que amb l’oposició que hi a l’ajuntamant, que l’unica cosa que fa es anar cada mes als plens i poca cosa més, doncs que vol que li digui, així ens va.
Quan l’opsició exercirà com a tal i farà el que li toca fer?.
La gent d’aquest poble (si més no molt bona part), ho està esperant i desitjant.
Mentre es pensa una resposta, rebi una salutació ben cordial.

7 11 2009
Canimeret

NOTICIA!!!!!!!!!!!!

S’HA TROBAT UN COLLO DEL FONT PENJANT DE LA FAÇANA DE LA MASIA DE CAN CORTES, DEL ALTRE NO SE SAP RES.!!!!

8 11 2009
PALANGANA

Segons els comentari del Sr. Canimeret, no opinió, estem en un pais lliure i cadascú es lliure per dir ho que volgui.
Sobre ho que penja a la Masia de Can Cortés dir que es un bona joia, ho han penjat deixant la finestra oberta. ( ole…ole… ) m’inmagino que déu ser idea d’algún técnic de l’ajuntament, ( segur que de urbanisme ), algún dels 5 arquitectes que hi han.
Dic aixó perqué les obres subvencionades per el Zapatero segur que ens surten cares, peró que molt cares, sinó aneu-ho a preguntar als veïns de l’arquitecte Falguera que han rebut una carta on els informan que tenen que tornar-ho a obrir tot, perqué els tubs ficats no están ben col.locats.
M’agradaria saber de qui es culpa, de l’empresa contractada o dels arquitectes municipals que cada dia venen a mirar les obres i m’inmagino que donarén el permís per tancar. ( Quina pena. quina vergonya ).
Aquests tubs mal colocats sabeu on desenboquen, no !, doncs dins a la riera de Caldes, on está el nostre representant d’esquerra, li sembla bé aixó ?, o ara calla com un “pu..” per no perdre el seu sou.
Ho heu vist !!!, he descobert perqué aquest any hem tingut mes mosquits que mai, i mosquits amb molta mala llet, perqué em fet aiguamolls a la riera.
SALVEM EL POBLE DE QUI ?
DELS QUE ENS GOVERNAN, QUE TOT HO QUE TOCAN LA CAG..
Salut

10 11 2009
Paco

Canimeret, que dius que hi ha penjat a la façana de Can Cortès?. Pots ampliar l´explicació?.

17 11 2009
LA PALANGANA

Salvem el Poble, si senyor peró de qui el tenim que salvar, m’inmagino dels que ens governan perqué tenim emprenyats ( amb tota la raó del món ) als de Montjuic, están fins els co…… els veins de la Rambla Mestre Pere Pou, están fins a la barretina els veïns de l’ Arquitecte Falguera, estem fora de si tots els palauencs amb la “merda” de les basures i la poca neteja que hi ha, i ara per rematar el tema, van a tocar els nassos als comerciants del centre, on s’hi fará una zona per els vianants, sense aparcaments i sense res.
Jo em preguntó qui anirá a COMPRA ?, On tindrem que deixar el cotxe ?, en aquests moments complicats aquesta es manera d’ajuda als comerços del poble ?, Quant durarant les obres ?, totes aquestes preguntes me les faig peró no trobo resposta, haviam si algú mi pot ajudar.

El poble começa a estar cansats d’aquesta manera que teniu de treballar amb 2 anys i picó heu aconseguir enfretar a tothom, que més us falta a fer?

Salut i Força

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.